Wytyczne WHO w zakresie etycznej dystrybucji mleka modyfikowanego w sytuacjach kryzysowych.
Działania marketingowe firm produkujących preparaty zastępujące mleko matki powinny być ściśle kontrolowane. W tym celu w 1981 roku Zgromadzenie Światowej Organizacji Zdrowia przyjęło Kodeks Marketingu Produktów Zastępujących Mleko Kobiece (Kod WHO) który jest narzędziem ograniczającym nieetyczne praktyki marketingowe negatywnie wpływające na wskaźniki karmienia piersią. Polska jako jeden z krajów członkowskich WHO również zobowiązała się do przestrzegania zasad określonych w kodeksie. Jednak w sytuacjach nagłych, gdy na szali jest życie najmłodszych, ma miejsce wiele nadużyć ze strony firm produkujących produkty mlekozastępcze. Podczas 3 webinaru z cyklu „Wsparcie matek w żywieniu dzieci w kryzysie” Patti Rundall oraz dr n. prawn. Anna Koronkiewicz-Wiórek nie tylko przedstawią założenia zawarte w Kodzie WHO, ale i poradzą, jak chronić karmienie piersią w sytuacjach kryzysu i na jakich zasadach dystrybuować preparaty mlekozastępcze, jeśli jest to konieczne.
Wykładowcy
Patti Rundall
dr n. prawn. Anna Koronkiewicz-Wiórek,
Webinar:
Pozostałe webinary
Ochrona i wsparcie karmienia piersią w sytuacjach kryzysowych
Prof. Angela Giusti – Profesorka pielęgniarstwa, położnictwa, promocji zdrowia i zdrowia publicznego,
Dr Magdalena Nehring – Gugulska – lekarka, pierwsza Międzynarodowa Certyfikowana Konsultantka Laktacyjna (IBCLC) w Polsce
Karmienie niemowląt w sytuacjach kryzysowych: globalne zalecenia i uwagi dotyczące ich adaptacji w krajach rozwiniętych
dr Alessandro Iellamo (FHI 360)
dr hab. n. o zdr. i n. med, Aleksandra Wesołowska prezeska Fundacji Bank Mleka Kobiecego oraz kierowniczka Uniwersyteckiej Pracowni Badań nad Mlekiem Kobiecym i Laktacją, WUM