

Z ogromną radością udostępniamy Państwu raport z badania zgodności marketingu produktów dla niemowląt i małych dzieci w Polsce z Międzynarodowym Kodeksem Produktów Zastępujących Mleko Kobiece i Kolejnymi Rezolucjami WHA, pod redakcją dr n biol. Aleksandry Wesołowskiej, mgr Agaty Aleksandrowicz oraz dr n med. Barbary Baranowskiej. Badanie przeprowadzone zostało przez Warszawski Uniwersytet Medyczny i ekspertów pracujących na zlecenie Ministerstwa Zdrowia na rzecz realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020. Celem projektu było upowszechnienie wśród kadry medycznej zasad Kodeksu.
Kluczowe wyniki badania zaprezentowane zostały na konfrencji "Analiza marketingu żywności dla niemowląt w trosce o ochronę karmienia piersią w Polsce - wyniki pierwszego w Polsce badania z wykorzystaniem narzędzia Net-code", która odbyła się 15 listopada 2019 roku w Hotelu Belwederskim w Warszawie. Oprócz prezentacji wyników badania, podczas konferencji odbył się także panel dyskusyjny z udziałem przedstawicielek Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Polskiej Federacji Producentów Żywności, Mazowieckiego Konsultanta ds. Neonatologii oraz ekspertów i autorów raportu.
Patronat honorowy wydarzeniu przyznał Minister Zdrowia oraz Główny Inspektorat Sanitarny, zaś patronat medialny redakcja Polityki Zdrowotnej. Patronami wydarzenia były także Fundacja Promocji Karmienia Piersią oraz Fundacja Bank Mleka Kobiecego.
Konferencja była transmitowana online, pełne nagranie znaleźć można TUTAJ
Poniżej prezentujemy kilka zdjęć z tego niezwykłego wydarzenia:




dzięki wsparciu
Miasta St. Warszawa